تاریخچه طراحی سایت

تاریخچه طراحی سایت

وب یا همان world wide web که در زبان فارسی معروف به شبکه جهانی وب است، در اصل سرویسی است که دسترسی به اسناد و اطلاعات را در بستر اینترنت امکان پذیر می سازد.
در واقع اینترنت یک سیستم جهانی متشکل از شبکه های فراوان متصل به هم است که از یکسری قاعده های مشترک یعنی پروتکل برای برقراری ارتباط استفاده می کنند.
در سال ۱۹۹۱ یک تیم برنرز لی اولین صفحه وب که شامل چند پاراگراف و  یک لینک به ایمیل خودش به صورت mailto را ایجاد کرد.
در ابتدا وبسایت ها را با کدهای ساده HTML که یک نمونه ای از زبان نشانه گذاری است نوشتند. این زبان یک ساختار ساده ای به وبگاه ها می داد که فقط شامل سرتیتر، پاراگراف و چند لینک برای برقراری به صفحات دیگر، ایمیل یا یک صفحه آماده در اینترنت بود.
که با گسترش وب و هنر طراحی سایت ، زبان برنامه نویسی HTML پیچیده تر شد. که یک سری ابزار مانند جدول، که برای نمایش نمودارهای داده ای بودند مورد استفاده نادرست قرار گرفتند، که با پیدایش الگوهای آبشاری وب یا CSSS روش نادرست طراحی یا استفاده از جدول ها برطرف شد.
HTML روز به روز کامل تر می شد. تا اینکه یک زبان برنامه نویسی در وب ایجاد شد، به نام جاوا اسکریپت که باعث شد طراحان وب خودشان را در کار برنامه نویسان داخل کنند و با متغیر ها و الگوریتم های جاوا اسکریپت سروکله بزنند.

سایت ها بر اساس کاربرد و نوع برنامه نویسی طراحی وب سایت به چند دسته تقسیم می شوند:

  • سایت های ثابت
  • پویا
  • پرتال ها
  • سایت های متحرک دینامیک و نیمه دینامیک
  • سایت های مجهز به سیستم مدیریت محتوا

طراحی وبگاه

وبگاه مجموعه ای از اطلاعات درباره موضوع و یا عنوان خاصی است، که مشخص کننده آرایش و ساختار صفحات وبی است که ایجاد کرده ایم.

طرح وب

به قالب نمایشی و طراحی گرافیکی صفحات موجود در یک وبگاه که معرف محتوا و مطالب آن وبسایت است گفته می شود.

Comments

Popular posts from this blog

آموزش استفاده از فریم ورک بوت استرپ در طراحی سایت

انتخاب رنگ مناسب برای طراحی سایت

چگونه از فید استفاده کنیم؟