آموزش طراحی سایت(جلسه ۹): صفتهای Link

صفتهای
به وسیله این صفات میتونید برای حالات مختلف لینک رنگها در طراحی سایت اسپیناس دلخواه خود را انتخاب کنید. برای مثال بعد از کلیک روی یک لینک رنگ آن قرمز شود.
:linkبیان کننده رنگ پیوندهایی است که تاکنون ملاقات نشدهاند. استاندارد و حالت پیشفرض آن آبی یا. استblue
vlink : vlinkکه مخفف visited linkاست، رنگ لینک را پس از ملاقات شدن نمایش میدهد. استانداردآن ارغوانی یا #۸۰۰۰۸۰یا purpleاست.
alink :alinkکه مخفف Active linkاست، رنگ لینک را وقتی که با ماوس در حال کلیک روی آن هستید مشخص میکند. پیش فرض آن قرمز ( )#FF0000یا redاست.
اگر میخواهید یک رنگ برای تمام لینکهای موجود سِت کنید، کافیست صفتهای موجود را به تگ <>bodyنسبت دهید.
در این صورت تمام لینکها با رنگهای مورد نظر نمایش داده میشوند. اما اگر میخواهید در طراحی سایت یک یا چند لینکمجزا با رنگهای متفاوت داشته باشید میتوانید از تگ < >fontبین تگ < >aاستفاده کنید و به فونت رنگمورد نظر را نسبت دهید.
نکته: به جای نوشتن اسامی رنگها میتوان از فرمت rgbاستفاده کرد.طراحی سایت 
rgbبه ترتیب مخفف red, green, blueاست که هر یک میتوانند مقداری بین ۰تا ۲۵۵بگیرند رنگمورد نظر از ترکیب این رنگها به دست خواهد آمد مثلاً ۱۴۲,۱۸۷,۰۱۷رنگی مایل به بنفش خواهد بود البتهاکثر طراحان ترجیح میدهند که این رنگها را در مبنای شانزده ( )hexبیان کنند. طراحی سایت مثلاً رنگ معادل مثال قبلی در مبنای ۱۶به صورت #E11BB8نوشته میشود.
از صفات دیگری که برای تگ < >aمیتوان نام برد صفت titleاست. با استفاده از این صفت وقتی ماوس بر روی پیوند یا لینک مورد نظر قرار میگیرد متنی که به این صفت نسبت داده شده نمایش داده میشود.
مثال:
”سایت شرکت گوگلgoogle
وقتی ماوس روی کلمه googleقرار بگیرد، پیغام «سایت شرکت گوگل» ظاهر میشود.
:target صفت
به صورت پیش فرض، لینکها طراحی سایت در همان پنجره با فریمی که در آن هستید باز میشوند. با استفاده از صفتtargetمیتوانید تعیین کنید که لینک مورد نظر در چه پنجرهای باز شود. با این صفت در بخش فریمهابیشتر آشنا خواهید شد.
مثال:
_blankدر پنجره جدید
_selfدر پنجره خودش
_topدر بالاترین فریم
_parentدر فریم پدرش (فریم بالایی)
نام فریم در فریم نامبرده باز شود

طراحی سایت اسپیناس همیشه سعی در استفاده از به روز ترین تکتینک ها و ابزارها در  طراحی سایت دارد  در اسپیناس از تکنولوژی ها روز دنیا مانند CSS3 , HTML5 , Jquery , JAVASCRIPT   استفاده می شود و همچنین زبانهایی مانند PHP , ASP  در شرکت اسپیناس مشتری مداری حرف اول را می زند

Comments

Popular posts from this blog

آموزش استفاده از فریم ورک بوت استرپ در طراحی سایت

انتخاب رنگ مناسب برای طراحی سایت

چگونه از فید استفاده کنیم؟